söndag 28 september 2008

Three 6 Mafia















Lite svårt att ta skarpa bilder genom röken.















Dj Paul hade nån jävla dunk han drack ur.

Three 6 Mafia-koncerten var rätt soft, de har ju gjort en hel del hits, typ Sippin' on some syryp, Lolli lolli och Stay high/fly. (Hard out here for a pimp har jag dock aldrig förstått grejen med.) Mellan låtarna sa de saker som "don't do drugs" och "look at all the pussy here tonight, do y'all smell that pussy?" Juicy J sa att han kände för att tre vita tjejer skulle komma upp på scen och hångla med honom. Vid ett tillfälle klättrade en tjej upp i ett träd, så Three 6 fick be henne att klättra ner; "get down that tree woman, come on, what are you a squirrell, trying to get a nut? You want a nut, you come up on stage".

















Förbandet UNI fick ett svalt mottagande. "You suck!" ropade killen bredvid mig. Bakom mig hörde jag "I can rap better than these fools". Till UNIs försvar ska dock påpekas att de äntrade scenen till tonerna av Bob James Nautilus och att de i en låt använde samma hi-hat som hörs i Raekwons Incarcerated Scarfaces.

Idag hade skoltidningen the Daily Nexus en intervju med Three 6 Mafia, gjord av reportern Sara-Fay Katz. Smakprov:

Daily Nexus — Is there a muse for your song “Azz and Tittiez?” Did you write it for a special girl?

DJ Paul — You.

DN — Me? You wrote “Azz and Tittiez” for me?

DJ P — We did actually.

DN — So I need to know, are you “azz” or “tittiez” men?

DJ P — Uh, everybody’s an ass man first, but titties come in handy. It’s like if you order a cheeseburger. Anybody can order a cheeseburger. But when you get lettuce on it, it’s got that extra incentive. Just like a cheeseburger with lettuce.

Hela intervjun finns här att läsa och att lyssna på.

2 kommentarer:

Fredrik F sa...

Låt mig bjuda på min konsertrecension från i våras.

Malmö, Inkonst, 22 maj 2008.
”I need some ladies on stage!!!” vrålar Juicy J, drygt 60 sekunder efter Three 6 Mafias första och enda Sverigespelning satt igång.
Ingenting händer. Juicy J blir besviken, spanar ut i publiken och konstaterar liksom vi andra att den i princip bara består av män. Några enstaka besökare av kvinnligt kön har visserligen dykt upp, men de är av förståeliga skäl inte det minsta intresserade av att dela scen med en man med glittertänder som skriker ”I’ll give you some kronor if you give me a boner!” om och om igen. Juicy J:s långvariga partner-in-crime DJ Paul vill inte vara sämre, utan frågar publiken om de någonsin varit i Amsterdam. ”Have you ever spent 20 euros on a prostitute?”.
Three 6 Mafia är i huset. Och då är testosteronhalten så nära maxgränsen som bara är möjligt. Man tänker sig att en spelning i Malmö en helt vanlig torsdagkväll knappast kan leva upp till en svettig klubbkväll i Three 6 Mafias hemstad Memphis, där alla fått i sig den patenterade ”gangsta walk”-musiken med modersmjölken. Men det visar sig att Three 6 Mafia - för övrigt den första svarta musikgrupp som någonsin vunnit en Oscar – har en hel del trogna fans även i Sveriges smutsiga söder. Helt vanliga killar står med slutna ögon, koncentrerade och med pannor glänsande av svett, och rappar med i refränger som mest består av enstaka fraser som ”Bitch, get the fuck outta my face!”. Och när Juicy J ropar ”When I say weak ass, you say…” vet alla redan att det rätta svaret förstås är ”BITCH!”. Det är en märklig sak att bevittna.
Ungefär lika märkligt är det faktum att Juicy J och DJ Paul släpat med sig inte mindre än tre vakter till Malmö, som hela tiden går runt och uppmanar folk att lugna ner sig. Detta hade förstås inte varit det minsta konstigt på en ”vanlig” konsert, men när kvällens två huvudpersoners huvudsakliga uppgift är att uppvigla publiken till kravaller blir det lite motsägelsefullt. När Three 6 Mafia i refrängen till klassiska ”Hit A Mothafucka” gång på gång skriker ”I bet you won’t HIT A MOTHAFUCKA, HIT A MOTHAFUCKA! I bet you won’t PUSH A MOTHAFUCKA, PUSH A MOTHAFUCKA” förstörs stämningen av att de ängsliga vakterna effektivt sätter stopp för minsta lilla knuff. Och när Juicy J till slut lyckas övertyga en stackars tjej att komma upp på scen gömmer vakterna undan henne längst bak vid DJ:n, tills hon tröttnar på den minimala uppmärksamheten och klättrar ner. Juicy J blir upprörd och vrålar ”I need a fucking woman to get on stage and suck my motherfucking dick!”. DJ Paul myser lite, innan han kort konstaterar ”Fuck it, I farted on stage”.
Three 6 Mafia har gjort många grymma låtar genom åren, men musiken spelar uppenbarligen ingen större roll på deras konserter. När de ”framför” – eller ”mimar till”, kanske man ska säga – hitlåtar som ”Tear Da Club Up” och ”Ridin Spinners” är det i starkt förkortade snuttversioner. Ibland undrar jag om mikrofonerna bara är på under de många och långa mellansnacken, då Juicy J och DJ Paul som sagt mest tramsar om weed och kvinnor. Och så delar de ut lite kläder (”It’s only cotton, I picked it myself”, förklarar DJ Paul).
Den sista kvarten av konserten består endast av refränger och tjat om att tjejer ska upp på scenen. När det börjar bli helt outhärdligt pinsamt tackar Three 6 Mafia för sig. Några minuter senare gör de ett sällsynt extranummer – Juicy J säger ”Damn! I was backstage, doing the nasty, and you motherfuckers want MORE?!” – vilket resulterar i att en stor del av publiken stormar scenen. Vakterna blir så förskräckta att hjärtinfarkter verkar nära förestående, men allt reder ändå ut sig till slut. Och en av de sjukaste spelningar jag någonsin varit med om är över.

Max sa...

hahahaha