tisdag 23 september 2008

On the Waterfront












2 kommentarer:

Gustaf Lilja sa...

inte mycket till beskrivningar...men det ser inte helt fel ut, badat än? Jag tittar själv nu på universiteten tillhörande UC som ett alternativ nästa läsår om jag inte kommer in på den masterutb som jag vill...vad tycker du om utbildningsnivån?

Max sa...

Jag vet inte än så länge, kurserna har precis börjat.Nivån på UC-campusen varierar från ämne till ämne, men i allmänhet rankas väl berkeley och ucla högst, följt av santa barbara och san diego tror jag.Att döma av vad min andra roomie Ted har sagt om Riverside vill du inte dit. Det ligger i öknen, i ett område överbelastat med sociala problem och brottslighet.Många av dem han kände där har nu övergått från partydroger till heroin. Den ende han inte har klippt banden med på Riverside är hans ganja-langare Hsang.


Dessutom vill du väl hålla dig nära kusten, så då är det berk, la, sb, sd och santa cruz som gäller tror jag. Vattnet är betydligt varmare från SB söderut dock. Jag har känt på det, det funkar att vara i ett rätt bra tag. Surfmässigt är SB antagligen det bästa alternativet eftersom det är så nära till strandén.