söndag 15 februari 2009

What would Avon do?

Det är för jävla synd att jag inte har någon kamera, för nu kan jag inte visa er en soft gatusaxofonist som jag stötte på igårkväll.
- Play Giant Steps! sa jag, och det gjorde han.
- Now play A love supreme!
- Nah man! I hate that fucking song!
- What? Play Salt Peanuts!
- Nah! i hate that fucking song too!
- Play Groovin' High!
Det gjorde han
- Play Ornithology!
Det gjorde han också.
- Play Slow boat to China! A dollar for Slow boat to china!
- No! I'm tired of this, ain't nobody wanna hear that bop shit, man!
- Play Grover Washington Junior!
Det kan han ha gjort, jag vet inte riktigt. Han hade ett väldigt temperament den här mannen. Mellan låtarna fick han små utbrott om att "fucking white boys man, done stole my corner! I've had that fucking corner for fifteen years!"

2 kommentarer:

Fredrik F sa...

Hehe, hoppas du gav honom ordentligt med dollars!

Erik sa...

klockrena låtval...