måndag 4 maj 2009

2009, jag lägger dig till handlingarna.

Jag har en god vän som lever efter den vettiga principen om att allt är lugnt så länge man får knulla åtminstone en gång per år. En generös regel kan tyckas, särskilt eftersom den inte anger att det måste vara med en ny tjej varje år (”som tur är räknar jag inte så”). Ändå bör den inte underskattas; Gud vet att jag har fått jobba hårt hittills i år för att försöka efterleva den. Ni som har följt min blogg har fått några ledtrådar; resten av isberget har jag länge tänkt redogöra för, men har inte haft tid; kvalitets- och därmed tidskraven på den här bloggen har ju trissats upp till orimliga proportioner, något jag strax tänker åtgärda, plus att jag dessutom har haft en annan blogg att tjäna. Hursomhelst, tillbaka till ämnet: 2009 har varit magert. Därför är det nu med stor lättnad som jag kan meddela att årets plikt är uppfylld, och att jag därför kan, och kommer att, slappna av under resten av tiden fram till nyår. Till på köpet ordnade sig saken utan att jag (åtminstone i bildlig mening) lyfte ett finger, vilket alltid är trevligt.


Det hade varit kul att ge er lite info om bruden ifråga, men tyvärr är min kunskap rätt begränsad. Jag vet varken hennes namn eller under vilket årtionde hon föddes. Eventuellt kallades hon för ”C” av sina kompisar, så jag kör på det; det låter bloggigt och bra. Jag träffade henne i fredags på den sena bussen hem från stan. Hon satt på platserna bredvid mig med sina kompisar och sin syrra. Ganska söt var hon. Visserligen var syrran hetare, men c’est la vie. När jag steg av lade hon sin arm omkring mig, och saken var avgjord. Vi följde resten av hennes kompisgäng hem till dem. En lång jävla promenad var det, hela vägen från Embarcadero del Mar och Pardall till slutet av Trigo. Jag och C gick en bit bakom de andra. Emellanåt stannade jag och hånglade upp henne mot närmaste bil. Vi fortsatte till nästa nivå på soffan hemma hos henne, och det var soft. Testade att dra henne lite håret också, vilket hon verkade gilla så det greppet ger jag kanske en fast plats i repertoaren.


När jag vaknade nästa morgon var hon inte kvar på soffan. Några av hennes kompisar hängde i rummet så jag pratade lite med dem och frågade:

- So, is...um she upstairs?

- Yeah, svarade en av dem.

- Okay, maybe I’ll go up and say bye.

- She’s passed out.

- Oh okay…I’m thinking maybe I should get her number. You got it?

- Um, I don’t know…She’s more of a one night-type of girl.

- Oh, really? skrattade jag.

- Yeah, skrattade hon tillbaka.

- All right. Well, bye then, sa jag och började röra mig därifrån.


Det hängde en lapp på insidan av ytterdörren; för ett ögonblick övervägde jag att skriva mitt nummer där, så att det åtminstone skulle finnas en teoretisk chans att hooka upp igen. Men jag pallade inte leta upp en penna, plus att jag tänkte att det var smartare att satsa på nya erövringar under sista tiden här. Så jag klev ut i solen och hade en trevlig promenad hemåt. Förutom en svagt oroväckande ryckning i underläppen var det en riktigt soft dag.

8 kommentarer:

Martin Janzon sa...

De senaste två jag legat med (båda i år, faktiskt!) har varit lite jobbiga att behandla på önskvärt sätt - dvs skriva om på bloggen, lätta hjärtat som man vill - eftersom det funnits ungefär 10% risk att de läser min blogg.

Egentligen vet jag ingenting om sex, men jag läste i Café alldeles nyss att tjejer ger dra-i-håret 4/5, tror jag det var. Det de gillade allra mest var förstås det svåraste: nån avancerad typ av klitorisstimuli.

Plus att jag verkligen gillar two against nature, trots att jag nästan aldrig sagt det.

Max sa...

Du har sagt det oftare än de flesta, vilket såklart uppskattas.

4/5 är ju inte alls dumt, det väger helt klart upp den kontroversiella aspekten av det hela, särskilt med tanke på den låga svårighets- och ansträngningsgraden som krävs (även om Café kanske inte är den mest pålitliga källan, vad fick exempelvis 'dask på stjärten' eller 'sprut i fejan'?).

Och 10 procent är gott en risk jag tycker att du borde ta (även om det naturligtvis inte är samma grej att blogga på hemmaplan).

petehaley sa...

måste säga att jag får lite prestationsångest nu, max. men å andra sidan, det är ju mer än ett halvår kvar och statistiskt sett räddas inte året förrän någon gång i augusti.

Martin Janzon sa...

Daskning och sprutning togs inte upp. Café försöker väl hålla sig inom några slags ramar, misstänker jag.

Min gissning är att daskning skulle få 3/5 och sprutning max 2/5. Men jag är ingen tjej, så mina gissningar ska man kanske inte ta så allvarligt.

Max sa...

Jag tänkte att grabbiga Café säkert hade letat upp nån tjej som svarar i stil med "jag ääälskar hårda tag! gärna med en golden shower på slutet!!" och sen gett alabama hot pocket 10/10 typ. Men jag tänker kanske mer på Slitz.

Pete, jag tror inte du behöver känna dig nervös bara för att jag fixade året med onödigt god marginal. Det här grejar du! fram till augusti är det bara 'baskin' in the buffer zone' som gäller. (Men om saker inte går vägen kan det iofs bli tungt framåt de dystra höstmånaderna därefter.)

Mamma sa...

Men MAX?!

Max sa...

Okej, det kanske är dags att släppa den här tråden och börja fila på ett nytt inlägg

petehaley sa...

så, då var det lilla problemet fixat. även jag kan nu pusta ut ett tag.